sábado, 5 de enero de 2008

“Un medio de comunicación es un artefacto listo para hacer daño”

Avui actualitzo amb aquesta nova entrada i ho faig en català per a que tots aquells que llegeixin el meu blog, parlin la llegua que parlin, molt d’ells catalanoparlants o bilingües sàpiguen que em dirigeixo a tots ells. L’altre dia, visitant per casualitat el blog de Cristina Fallarás vaig veure una interessant reflexió seva sobre els periodistes i sobretot sobre els mitjans. Cristina Fallarás va nèxer a Saragossa el 1968. Escriu la columna de la contraportada del diari ADN cada dijous i ha desenvolupat també importants tasques en diferents mitjans com El Mundo, El Periódico de Catalunya, la cadena SER, etc. Fallarás també ha publicat diversos llibres. Al seu blog podeu trobar el següent text: : ‘cinco puntualizaciones

1. El fin del periodismo no es contar “la verdad” (aunque no debe contar mentiras).

2. El fin del periodismo no es analizar (aunque es fruto del análisis).

3. Casi todos los medios de comunicación pertenecen a una empresa. Y una empresa es una entidad dedicada a ganar dinero y a proteger sus intereses.

4. Los medios de comunicación que no pertenecen a una empresa, pertenecen al estado. Estos son gestionados por el gobierno de turno. Y un gobierno es un ente dedicado a ganar votos y a proteger los intereses del partido al que representa.

5. Un medio de comunicación es un artefacto listo para hacer daño (aunque no tiene por qué hacerlo) compuesto por una selección de los egos más floridos de nuestra sociedad.

¿Por qué no enseñan eso en los colegios? Porque ni los profesores ni los padres lo tienen claro.

Apuntar el poder i el cinisme de la maquinària d’un mitjà em sembla un encert; altres afirmacions com la de que els governs només serveixen per procurar el seu propi benefici em semblen una mica exagerades, clar que també es cert que hi ha realitats i realitats i països on els polítics dimiteixen i altres on mai.

Per altra banda, quin es l’objectiu del periodisme? Ella diu que "no es analizar (aunque es fruto del anàlisis)".

Vosaltres què n’opineu?

1 comentario:

Anónimo dijo...

I reaԁ thіs piece of writing completelу concerning the comparisоn of most up-to-datе and eаrliеr
technolοgies, it's remarkable article.

my weblog ... Instant Payday Loans